Entries Tagged as ''

Μείωση εσόδων του κράτους από εξίσωση φόρων πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης,διαμηνύει η ΠΟΠΕΚ

Με αφορμή τους ισχυρισμούς της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τους οποίους η εξίσωση των ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης αύξησε τα έσοδα του Δημοσίου η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει τα εξής:
Τα επίσημα στοιχεία του ίδιου του υπουργείου Οικονομικών, όπως δημοσιεύθηκαν προ εβδομάδος σε Κυριακάτικη εφημερίδα σε άρθρο του αναπληρωτή υπουργού κ. Χ. Σταϊκούρα διαψεύδουν την εικόνα που επιχειρείται να παρουσιαστεί στην κοινή γνώμη. Ειδικότερα:
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2011 πουλήθηκαν 1.215.356 m3 πετρελαίου θέρμανσης και εισπράχθηκαν:
•1.215.356 m3 Χ 60 €/m3 Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης = € 72.900.000
•1.215.356 m3 Χ 187 €/ m3 Φ.Π.Α. (με μέση τιμή πώλησης πετρελαίου θέρμανσης το 1€/L)= €227.270.000
Δηλαδή σύνολο Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και Φ.Π.Α . το 2011 € 300.170.000
Το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2012 μετά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πουλήθηκαν 364.325 m3 πετρελαίου θέρμανσης και εισπράχθηκαν:
•364.325 m3 Χ 330 €/m3 Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης = € 120.556.000
•364.325 m3 Χ 240 €/ m3 Φ.Π.Α. (με μέση τιμή πώλησης πετρελαίου θέρμανσης το 1,28€/L) =87.438.000
Δηλαδή σύνολο Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και Φ.Π.Α. το 2012 €207.994.000.
Προκύπτει δηλαδή από τους αριθμούς που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης ότι τα συνολικά φορολογικά έσοδα από ΕΦΚ και ΦΠΑ του κράτους όχι μόνο δεν αυξήθηκαν, αλλά μειώθηκαν σημαντικά, λόγω της πρωτοφανούς και δραματικής μείωσης της κατανάλωσης κατά 70 % που επίσης προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου. Και μάλιστα χωρίς σε όλα αυτά να υπολογίζονται τα πρόσθετα έσοδα που έχασε το Δημόσιο από τη φορολογία των επιχειρήσεων (διϋλιστηρίων, εταιριών εμπορίας, πρατηριούχων και μεταπωλητών θέρμανσης).
Είναι προφανές για όποιον δεν θέλει να εθελοτυφλεί ότι η πολιτική που ακολουθείται έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα (δημοσιονομικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό) καθώς τα έσοδα του κράτους μειώθηκαν, εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες κρυώνουν ή επέστρεψαν σε τζάκια και σόμπες που επιβαρύνουν το περιβάλλον και η αγορά στενάζει. Εκφράζουμε δε τη λύπη μας για το γεγονός ότι αντί η κυβέρνηση να προετοιμάζει τις απαιτούμενες αλλαγές ή έστω να προσπαθήσει να πείσει την τρόικα γι αυτές, εμφανίζεται να υποστηρίζει μια αποτυχημένη πολιτική.
Όσο για το επίδομα θέρμανσης, εκείνοι που το σχεδίασαν αντί να χρησιμοποιούν ως επιχείρημα και να διαφημίζουν το γεγονός ότι έχει μείνει στα αζήτητα, θα έπρεπε να προβληματιστούν. Γιατί αποδεικνύεται ότι το επίδομα σχεδιάστηκε έτσι ώστε να είναι δικαιούχοι πολίτες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν πετρέλαιο θέρμανσης.

Δώρο του υπουργού στους µεγαλο-πετρελαιάδες της χώρας (δημοσίευμα «το χωνί»)-εξαιρούν από το ΕΣΠΑ τα πρατήρια

Eξαιρούν από το ΕΣΠΑ τα βενζινάδικα και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ τα υποχρεώνουν να προμηθευτούν από πανάκριβους μηχανισμούς για τον έλεγχο του λαθρεμπορίου!
Καλύτερο και µεγαλύτερο δώρο δεν θα µπορούσε να κάνει ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης στους µεγαλο-πετρελαιάδες της χώρας. Συνειδητά µε τις ενέργειές του οδηγεί τους µικρούς βενζινοπώλες στο κλείσιµο, µε αποτέλεσµα οι µεγάλες εταιρείες να αυξήσουν το µερίδιό τους στην αγορά. Ξεκάθαρα, συνειδητά και απροκάλυπτα ο υπουργός Ανάπτυξης (των µεγάλων µόνο), αθετώντας τις υποσχέσεις που έδινε η πολιτεία στους βενζινοπώλες, έβαλε µια υπογραφή, η οποία δεν δικαιολογείται µε τίποτα και οδηγεί µε µαθηµατική ακρίβεια τους ανεξάρτητους πρατηριούχους στο κλείσιµο. Από τη µια τους επιβάλλει ένα χαράτσι που θα πρέπει να πληρωθεί άµεσα για να συνεχίσουν να έχουν άδεια λειτουργίας (εξοπλισµός εισροών εκροών) και την ίδια ώρα τους αφήνει εκτός χρηµατοδότησης ΕΣΠΑ, που θα ήταν η µοναδική λύση για την επιβίωση των µικρών.

Απόσπασμα από δημοσίευμα «το χωνί» – http://www.toxwni.gr

Εκτός ΕΣΠΑ τα πρατήρια καυσίμων

Χωρίς συμμετοχή των πρατηρίων καυσίμων προκηρύχθηκε το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις για ένταξη του κλάδου στις Κοινοτικές χρηματοδοτήσεις και ειδικότερα για τη χρηματοδότηση των συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών.

Το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 456 εκατ. ευρώ και απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους τομείς μεταποίησης – τουρισμού – εμπορίου και υπηρεσιών με εξαίρεση τα πρατήρια και συνολικά το λιανεμπόριο.

Πληροφοριακά, το πρόγραμμα απευθύνεται σε υφιστάμενες, νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις και ενισχύει επενδύσεις προϋπολογισμού από 30.000,00 ευρώ έως 300.000,00 ευρώ για τη θεματική ενότητα «Μεταποίηση», από 20.000,00 ευρώ έως 300.000,00 ευρώ για τη θεματική ενότητα «Τουρισμός» και από 20.000,00 ευρώ έως 100.000,00 ευρώ για τη θεματική ενότητα «Εμπόριο – Υπηρεσίες».

Τα ποσοστά ενίσχυσης των επενδύσεων κλιμακώνονται από 40 έως 60%, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης και την Περιφέρεια, ενώ για τις νέες και υπό σύσταση επιχειρήσεις προβλέπεται δυνατότητα χρηματοδότησης και των λειτουργικών δαπανών σε ποσοστό 25%, οι οποίες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 40% του προϋπολογισμού του επιχειρηματικού σχεδίου.

Για την κάλυψη της ιδιωτικής συμμετοχής τους οι υποψήφιοι επενδυτές μπορούν εκτός από ίδιους πόρους να χρησιμοποιήσουν και δάνειο που μπορεί να υποστηρίζεται από τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΕΣΠΑ

Οι προτάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τις 25.02.2013 μέχρι και τις 25.04.2013 στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (www.ependyseis.gr, www.ependyseis.gr/mis). Περισσότερες πληροφορίες στις ιστοσελίδες της ΕΥΔ ΕΠΑΕ http://www.antagonistikotita.gr, του ΕΣΠΑ www.espa.gr, του ΕΦΕΠΑΕ www.efepae.gr.

Ανάρτηση πινακίδας. Πρόστιμο 1000€ για σχετική παράβαση

Από 12/1/2013 τίθεται σε ισχύ η αγορανομική διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να μην πληρώνουν το κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν εάν δεν πάρουν απόδειξη λιανικής.

Οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να αναρτούν σε εμφανές σημείο του καταστήματος πινακίδα στα ελληνικά και τα αγγλικά που θα αναγράφει ότι «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει αν δεν λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο)», ενώ το ίδιο κείμενο θα αναγράφεται και στους τιμοκαταλόγους καταστημάτων εστίασης και αναψυχής.

Στην περίπτωση μη ενημέρωσης των καταναλωτών με τον παραπάνω τρόπο, οι παραβάτες θα τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ, εκτός των άλλων κυρώσεων. Αν οι ίδιοι δεν εκδίδουν παραστατικά, τα ελεγκτικά όργανα θα είναι υποχρεωμένα να γνωστοποιούν τις παραβάσεις στη Διεύθυνση Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις, καθώς συνιστά φορολογική παράβαση.

Τα άρθρα της αγορανομικής διάταξης

«Άρθρο 1 Μη έκδοση νομίμων παραστατικών – Δικαιώματα καταναλωτή

1. Κατά την πώληση προϊόντων και παροχή υπηρεσιών και υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών, του Ποινικού Κώδικα και του ν. 2523/1997, ο καταναλωτής δεν υποχρεούται να καταβάλει το αντίτιμο εάν δεν λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο, όπως αυτό ορίζεται στις οικείες διατάξεις.

2. Για την εφαρμογή της παραγράφου 1, όλες οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης προϊόντων αναρτούν πινακίδα σε εμφανές σημείο του καταστήματος και συγκεκριμένα πλησίον του ταμείου συναλλαγής στην οποία αναγράφεται με ευδιάκριτα και κεφαλαία γράμματα η ένδειξη σε ελληνική και αγγλική γλώσσα ως εξής: «Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΛΑΒΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ (ΑΠΟΔΕΙΞΗ-ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ)» «CONSUMER IS ΝΟΤ OBLIGED TO PAY IF THE NOTICE OF PAYMENT HAS ΝΟΤ BEEN RECEIVED (RECEIPT – INVOICE)».

3. Για την εφαρμογή της παραγράφου 1, οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών αναγράφουν σε εμφανές σημείο του τηρούμενου τιμοκαταλόγου, με κεφαλαία γράμματα, ιδίου μεγέθους με τις τιμολογούμενες υπηρεσίες, την ένδειξη: «Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΛΑΒΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ (ΑΠΟΔΕΙΞΗ-ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ)» και εφόσον ο
τιμοκατάλογος τηρείται και στην αγγλική γλώσσα και την ένδειξη: «CONSUMER IS ΝΟΤ OBLIGED TO PAY IF THE NOTICE OF PAYMENT HAS ΝΟΤ BEEN RECEIVED (RECEIPT – INVOICE)». Η ρύθμιση αυτή καταλαμβάνει και τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής, με την ως άνω ένδειξη να αναγράφεται σε εμφανές σημείο του τιμοκαταλόγου με κεφαλαία γράμματα, ίδιου μεγέθους με τη γραμματοσειρά των προσφερόμενων ειδών.

Άρθρο 3 Κυρώσεις

1. Για τους παραβάτες των διατάξεων του άρθρου 1 της παρούσας, εφόσον δεν αναρτάται η προβλεπόμενη πινακίδα ή δεν περιλαμβάνεται η απαιτούμενη ένδειξη στον τιμοκατάλογο οι παραβάτες τιμωρούνται, πέραν των ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται στην παράγραφο 15 του άρθρου 30 του Ν.Δ. 136/1946,επιβάλλεται και διοικητικό πρόστιμο 1.000 Ευρώ.

2. Για τους παραβάτες των διατάξεων του άρθρου 1, εφόσον διαπιστωθεί η μη έκδοση του νόμιμου παραστατικού στοιχείου, εφαρμόζεται το άρθρου 47 του ν.2065/1992 σύμφωνα με το οποίο τα ελεγκτικά όργανα υποχρεούνται να γνωστοποιούν τις παραβάσεις στη Διεύθυνση Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Οι παραβάτες των διατάξεων του άρθρου 2 της παρούσας, εξαιρουμένων των διατάξεων της παραγράφου 1, τιμωρούνται και διώκονται κατά τις διατάξεις του Ν.Δ. 136/1946 όπως ισχύει. Ειδικά για τους παραβάτες της παραγράφου 1 του άρθρου 2 της παρούσας ,πέραν των ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται στην παράγραφο 15 του άρθρου 30 του Ν.Δ. 136/1946 όπως ισχύει, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 1.000 Ευρώ.»

ΠΗΓΗ: in.gr

Σχετικά με δημοσίευμα περί λαθρεμπορίας

Διαβάσαμε με ενδιαφέρον αλλά χωρίς έκπληξη, δημοσίευμα τοπικής εφημερίδας περί έξαρσης διαφθοράς, λαθρεμπορίας, παράνομης διακίνησης καυσίμων αλλά και στοιχεία χαρακτηριστικών υποθέσεων πρατηρίων και επιχειρήσεων στην Κρήτη, όπου έχουν βεβαιωθεί πρόστιμα για περιπτώσεις «πειραγμένης» αντλίας, νοθείας, παράνομης διακίνησης καυσίμων.

Δεν μας εκπλήσσει το γεγονός, καθώς ο Σύνδεσμος Πωλητών Πετρελαιοειδών Ν. Ηρακλείου σε τοπικό επίπεδο αλλά και η Ομοσπονδία μας (ΠΟΠΕΚ) σε πανελλαδικό, έχουν καταγγείλει επανειλημμένως τα φαινόμενα αυτά και έχουν ζητήσει την αποτελεσματική παρέμβαση της πολιτείας μας και τη διασφάλιση όχι μόνο του δημοσίου και των πολιτών αλλά και των νομοταγών επαγγελματιών του κλάδου μας που θίγονται υπέρμετρα από τις συνέπειες του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Τα ερωτήματα που πραγματικά πάντα μένουν αναπάντητα είναι:
-Ποια είναι τα στοιχεία αυτών των πρατηρίων και ποια των εμπλεκομένων σε αυτό το κύκλωμα? Θέλουμε εδώ και τώρα τη δημοσιοποίησή τους γιατί όσο δεν αποκαλύπτονται, σημαίνει ότι επιμελώς και ηθελημένα αποκρύπτονται.
-Συνεχίζουν να λειτουργούν πρατήρια που έχουν προβεί σε τέτοιου είδους οικονομικά εγκλήματα, και θεωρείται ανασταλτικός παράγοντας ένα βεβαιωμένο μικρό πρόστιμο σε σχέση με τα τεράστια οικονομικά οφέλη που αποκομίζονται από την παρανομία;
Η πολιτεία έκρινε έμπρακτα ότι η εκπρόθεσμη καταχώρηση στοιχείων πετρελαίου θέρμανσης στο πληροφοριακό σύστημα ΗΦΑΙΣΤΟΣ ενός νομίμου επαγγελματία πρατηριούχου, είναι άξια επιβολής εξοντωτικού προστίμου (!!) που θα οδηγήσει σε κλείσιμο της επιχείρησης του, ενώ η διάπραξη λαθρεμπορίας – παράνομης διακίνησης καυσίμων, που αποφέρει τεράστιες απολαβές εις βάρος του Δημοσίου και του κοινωνικού συνόλου δεν αποτελεί ουσιαστική αιτία για αυστηρότατες κυρώσεις.!!

Αυτά τα ερωτήματα καλούμε λοιπόν την πολιτεία ως καθ’ ύλην αρμόδια να μας απαντήσει αλλά και να μας αποδείξει επιτέλους έμπρακτα ότι προστατεύει τους πολίτες και τους νόμιμους επαγγελματίες και καταδικάζει οικονομικά εγκλήματα εις βάρος του Δημοσίου.

Δεν θα αφήσουμε σε καμία περίπτωση την αδυναμία ή έλλειψη διάθεσης της πολιτείας για πάταξη του λαθρεμπορίου, τη διαφθορά ή τη συγκάλυψη να διασύρει τον κλάδο μας, ο οποίος αγωνίζεται να επιβιώσει επιχειρηματικά και στενάζει και ο ίδιος υπό το βάρος των συνεπειών της δράσης όλων αυτών των παράνομων κυκλωμάτων.

Καλούμε τις τοπικές υπηρεσίες να βάλουν φρένο στην παρανομία και να παρέμβουν ουσιαστικά για την εξυγίανση της αγοράς καυσίμων στην Κρήτη.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Πωλητών Πετρελαιοειδών Ν. Ηρακλείου
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Σαμόλης Λυκούργος Δανδάλης Εμμανουήλ