Μέσα Απριλίου ανοίγει η πλατφόρμα για τους δικαιούχους των 30-50 ευρώ – Και «έξτρα» έκπτωση για πληρωμές με smartphone – Τι θα ισχύσει στα ΤΑΞΙ

Αμέσως μετά την Πρωταπριλιά, πέφτει ξανά η τιμή του πετρελαίου κίνησης κάτω από 2 ευρώ πανελλαδικά. Και από τα μέσα Απριλίου θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για την επιδότηση των 30-50 ευρώ στα καύσιμα, για όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

Πρακτικά, από σήμερα ήδη διατίθεται από τα πρατήρια το ντίζελ σε μειωμένη τιμή κατά 14-15 ευρώ το λίτρο (12 ευρώ + ΦΠΑ 17% ή 24% σε νησιά ή ηπειρωτική Ελλάδα αντίστοιχα). Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, σε όλη την χώρα οι αντλίες θα πρέπει να γράφουν τιμές από 1,90 ή 1,80 ευρώ και κάτω για το ντίζελ.

Η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης θα ισχύσει έως 30 Απριλίουχωρίς να προβλέπονται όρια κατανάλωσης ή εισοδήματος για τους ωφελούμενους. Ωστόσο η σχετική διάταξη που κατατέθηκε στην Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει και δυνατότητα παράτασης (και επαύξησης) της έκπτωσης στην τιμή αντλίας και των επιδοτήσεων καυσίμων, για τους επόμενους μήνες.

Ουσιαστικά η τιμή μειώνεται ξανά σε «προπολεμικά» επίπεδα, κάτω από τα 2,005 ευρώ που είχε φτάσει κατά μέσο όρο πανελλαδικά, «ισοφαρίζοντας» σχεδόν την τιμή της βενζίνης (2,08 μέση τιμή πανελλαδικά).

Για την έκπτωση στη βενζίνη κίνησης αντίστοιχα, προβλέπεται εισοδηματικό κριτήριο 30.000 ευρώ (οικογενειακό εισόδημα) αλλά και το ενδεχόμενο αύξησης επιδότησης έως και 5 ευρώ το μήνα, για όσους επιλέξουν να εκδώσουν την άυλη χρεωστική κάρτα για να πληρώσουν χρησιμοποιώντας το κινητό τους στο POS του πρατηρίου καυσίμων, αντί να ζητήσουν να μπει το επίδομα καυσίμων στον τραπεζικό λογαριασμό τους.

Το επίδομα πρέπει να αξιοποιηθεί μέχρι 31 Ιουλίου 2022. Αλλιώς το δικαίωμα ή τυχόν υπόλοιπο στην κάρτα, χάνεται.

Α. ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ

1. Επιδοτείται το κόστος του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κίνησης, που διατίθεται στην εσωτερική αγορά από την 1η Απριλίου 2022 έως την 30η Απριλίου 2022. Το ύψος αυτής ανέρχεται σε 0,12 ευρώ ανά λίτρο, υπολογιζόμενο επί της αξίας των τιμολογίων πώλησης προ ΦΠΑ που εκδίδονται από τα διυλιστήρια.

2. Το τελικό συνολικό ύψος της επιδότησης υπολογίζεται επί των συνολικών λίτρων καυσίμου που διατίθενται στην εσωτερική αγορά από τα διυλιστήρια ή τις εταιρίες εμπορίας καυσίμων προς τα πρατήρια καυσίμων και τους βιομηχανικούς πελάτες.

3. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να παρατείνεται το χρονικό διάστημα εφαρμογής του μέτρου και να αναπροσαρμόζεται το ποσό της επιδότησης.

Β. ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΊΜΩΝ

1. Παρέχεται οικονομική διευκόλυνση σε κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ, προς κάλυψη μέρους του κόστους κατανάλωσης καυσίμων κίνησης μηνών Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2022.

2. Η οικονομική ενίσχυση για το τρίμηνο αυτό θα ανέλθει συνολικά στα εξής ποσά:

α) Πενήντα (50) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών –μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,

β) σαράντα (40) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών –μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,

γ) τριάντα πέντε (35) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και

δ) τριάντα (30) ευρώ για δικαιούχους – ιδιοκτήτες μοτοσικλετών – μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

3. Κάθε όχημα και μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο, το οποίο διαθέτει και την πλήρη κυριότητα ή συγκυριότητα ή είναι μισθωτής δυνάμει συμβολαίου χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).

4. Κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσυκλέτα -μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα μοτοσυκλέτα – μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο και να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.

5. Ο δικαιούχος, με κωδικούς taxisnet εισέρχεται στην εφαρμογή και αιτείται είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν είτε την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό. Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και τον αριθμό του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού του.

6. Ο δικαιούχος μπορεί επίσης να υποβάλει αίτηση, είτε για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, είτε για την πίστωση στον τραπεζικό του λογαριασμό και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).

7. Η εν λόγω οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

8. H ψηφιακή χρεωστική κάρτα που εκδίδεται, παραμένει ενεργοποιημένη έως την 31η.7.2022. Μετά την ημερομηνίας αυτής η κάρτα θα καταργηθεί. Εναπομείναν υπόλοιπο αυτού επιστρέφεται στο ελληνικό Δημόσιο και αποκλείεται η περαιτέρω αναζήτησή του από τον δικαιούχο.

9. Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς καυσίμων και δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο, εκτός των ανωτέρω ή η ανάληψή του.

10. Με υπουργική απόφαση δύναται και να προσαυξάνεται το ποσό της ενίσχυσης έως και 5 ευρώ για δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.