ΠΡΟΣ Dnews (dikaiologitika.gr)
info@dikaiologitika.gr
ΘΕΜΑ: Απάντηση της ΠΟΠΕΚ σε ανάρτηση Dnews – «Εκνευρισμός για την αντλία»
Με έκπληξη διαβάσαμε στο ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης Dnews το άρθρο με τίτλο «Εκνευρισμός» για την αντλία, όπου αναφέρεται κυρίως στην διαπίστωση του «χάσματος» γύρω στα 50 λεπτά ανά λίτρο από την τιμή χονδρικής της αμόλυβδης έως του ποσού που πληρώνει ο οδηγός στο βενζινάδικο. Μάλιστα “πολλοί αναρωτιούνται γιατί υπάρχει αυτή η «διαφορά».
Είμαστε πρόθυμοι να εξηγήσουμε την διαφορά και όποια άλλη απορία γεννιέται για την ορθή αποτύπωση της αγοράς καυσίμων, σε κάθε άρθρο, εφόσον μας ζητηθεί αλλά και εκ των υστέρων, όπως στην παρούσα περίπτωση.
Η τιμή χονδρικής που δημοσιεύεται και όπως διευκρινίζεται στην ιστοσελίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), είναι χωρίς τον ισχύοντα στην Ελλάδα φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) 24%, καθώς απευθύνεται στους επαγγελματίες πρατηριούχους.
Συνεπώς η σύγκριση χονδρικής άνευ ΦΠΑ με την λιανική η οποία περιλαμβάνει τον αντίστοιχο ΦΠΑ είναι άτοπη. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι διέφυγε της προσοχής του συντάκτη αυτή η σημαντική παράμετρος και δεν έγινε σκόπιμα προκειμένου να δημιουργηθούν λανθασμένες εντυπώσεις σε βάρος των οικογενειαρχών πρατηριούχων.
Επίσης, σαφώς, παρεμβάλλεται και το μεταφορικό κόστος, το οποίο βαρύνει την κτήση από τους πρατηριούχους. Να συμπληρώσουμε δε, ότι η χώρα μας που έχει πάρα πολλές νησιωτικές περιοχές πέραν του γεγονότος ότι δεν προμηθεύονται συχνά καύσιμα έχουν και τεράστιο μεταφορικό κόστος που συμπεριλαμβάνεται στην μέση τιμή της χώρας, γεγονός που δεν συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Συν τοις άλλοις, είναι παράλογο να συγκρίνει κάποιος και πόσο μάλλον ένα έμπειρο ειδησεογραφικό μέσο την μέση λιανική τιμή ημέρας της χώρας με την τιμή των διυλιστηρίων σε περιόδους έντονης διακύμανσης των τιμών, καθώς υπάρχουν πάρα πολλές περιοχές της χώρας, που τα πρατήρια προμηθεύονται καύσιμα κάθε επτά η και δέκα ημέρες.
Δίκαιο είναι σε τέτοιες περιπτώσεις να λαμβάνεται υπόψη ότι η ίδια χρονοκαθυστέρηση στην προσαρμογή τιμών συμβαίνει και όταν οι τιμές καυσίμων έχουν έντονη ανοδική πορεία.
Πώς στηρίζουμε αυτά τα πρατήρια, που ακόμα και με λιγοστές καταναλώσεις, ή και σε απομακρυσμένες περιοχές προσπαθούν να επιβιώσουν; Με την ταμπέλα του «ακριβός» ;
Μπορεί κάποιος να μας πει πόσο θεωρεί ότι πρέπει να είναι το εύλογο κέρδος του πρατηριούχου;
Μήπως αυτό το μηδενικό που διαφημίζεται ως φτηνό και εσωκλείει ανομία, νοθεία, κλοπή;
Σας προτρέπουμε να δείτε ότι όσα πρατήρια συνελήφθησαν το τελευταίο χρονικό διάστημα να παρανομούν και σφραγίστηκαν όλα διέθεταν καύσιμα σε αδικαιολόγητα φτηνές τιμές.
“Εκνευρισμό” στους πολίτες δεν προκαλούν οι τιμές των οικογενειαρχών πρατηριούχων, όσο κι αν αυτό τεχνηέντως καλλιεργείται, αλλά οι αμείωτοι διπλοί φόροι (ΕΦΚ & ΦΠΑ) που εξακολουθούμε να πληρώνουμε παρά την ενεργειακή κρίση, η κατάταξη της Ελλάδας ως πρωταθλήτριας ακρίβειας στα καύσιμα,
η μη πάταξη της παραβατικότητας- λαθρεμπορίας, που στερεί από το κράτος και τους Έλληνες πολίτες εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Η αγορά των καυσίμων στα νόμιμα λειτουργούντα πρατήρια λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο στις αυξομειώσεις των τιμών, όπως άλλωστε δείχνουν τα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Θα περιμέναμε από όσους αναλύουν τις τιμές στην αγορά καυσίμων να παρατηρήσουν ότι για πρώτη φορά σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε η Ελλάδα πέρασε στην πρώτη θέση της ακρίβειας στην αμόλυβδη βενζίνη στις τιμές που δεν συμπεριλαμβάνουν τους φόρους, διότι όπως προφανώς θα γνωρίζετε μέχρι τώρα υπήρχε η δικαιολογία των υπερβολικών φόρων που πράγματι υπάρχουν.
ΥΓ Παρακαλούμε, όπως αναρτηθεί η παρούσα διευκρινιστική επιστολή μας, καθώς και να αναθεωρηθεί το προαναφερόμενο άρθρο αναφέροντας πλέον τα πραγματικά στοιχεία.
Με εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
O Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Κιουρτζής Θεμιστοκλής Μαυράκης Ιωάννης