«Καμπάνες» για υπέρβαση του πλαφόν στο κέρδος – αλλά με τον πρόεδρο του κλάδου στον νομό Ηρακλείου να κάνει λόγο για αδικίες σε βάρος των πρατηριούχων υγρών καυσίμων – «έπεσαν» σε δύο βενζινοπώλες, εκ των οποίων ο ένας είναι στο Ηράκλειο και ο άλλος στο Ναύπλιο. «Ενώ βάζουν πλαφόν σε μας, αφήνουν ανεξέλεγκτα τα διυλιστήρια», λέει στη «ΝΚ» ο Λυκούργος Σαμόλης, ενώ μας τόνισε ότι σήμερα οι τιμές των καυσίμων υποχωρούν παγκοσμίως, αλλά αυτό δείχνει να γίνεται προσωρινά, προκειμένου να μη χαθεί η αγοραστική ζήτηση στην αγορά, με το άμεσο μέλλον – και ιδιαίτερα όσο θα πλησιάζουμε προς τον χειμώνα – να είναι αβέβαιο.

Συγκεκριμένα, πρόστιμα συνολικού ύψους 10.000 ευρώ επιβάλλονται, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, σε δύο πρατήρια υγρών καυσίμων, στο Ναύπλιο και στο Ηράκλειο, καθώς σε ελέγχους της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) διαπιστώθηκε ότι παραβίαζαν τις κείμενες διατάξεις περί αθέμιτης κερδοφορίας

Ταυτόχρονα, απευθύνεται σύσταση σε άλλο ένα πρατήριο υγρών καυσίμων, στη Μήλο, ώστε να παύσουν οι υπεύθυνοι εκεί την παράνομη πρακτική αποκόμισης οφέλους υπέρ του κανονικού.

«Επειδή υπάρχει το πλαφόν, ακόμα και με μισό λεπτό πάνω να δουλέψει, παραβιάζει τον νόμο. Το θέμα όμως είναι ότι είμαστε σε μια ελεύθερη αγορά και μας βάζουν συνεχώς πλαφόν. Όμως, η κυβέρνηση δεν έχει υπολογίσει τα έξοδα των πρατηρίων. Και λαμβάνει υπόψη το τελευταίο τιμολόγιο του Αυγούστου του 2021 που κάποιοι εκείνη την περίοδο μπορεί να δούλευαν τότε με πολύ μικρό ποσοστό και έτσι να βγαίνουν σήμερα εκτός πλαφόν», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, ενώ επισημαίνει ότι οι βενζινοπώλες στην Ελλάδα είναι το μοναδικό επάγγελμα στο οποίο έχει επιβληθεί πλαφόν, όταν την ίδια ώρα δεν έχουν ληφθεί υπόψη ένα σωρό άλλοι παράγοντες που λειτουργούν σε βάρος των συμφερόντων τους. «Δηλαδή, μπορεί ένα πρατήριο να πληρώνει ενοίκιο 5.000 ευρώ και να αντιμετωπίζεται το ίδιο με το άλλο πρατήριο που δεν έχει ενοίκιο γιατί στεγάζεται σε ιδιόκτητο χώρο;»…

Και συνεχίζει ο συνδικαλιστής: «Αντί να ασχολούνται με μας και με το μισό και ένα λεπτό πάνω από το πλαφόν, ας καταργήσουν το πλαφόν σε μας που δηλώνουμε ζημιές και να πάνε να ελέγξουν τα διυλιστήρια που δηλώνουν υπερκέρδη για το πρώτο τρίμηνο του 2022»!

Εξάλλου, όπως επισημαίνει, δεν είναι σωστό να λαμβάνεται υπόψη ο Αύγουστος του 2021, αφού εκείνη την περίοδο, μεταξύ των άλλων, υπήρχε και καραντίνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταναλωτική κίνηση στα καύσιμα. Άρα, είναι πάρα πολύ εύκολο να εμφανίζεται σήμερα ένα βενζινάδικο να έχει ξεπεράσει το περίφημο πλαφόν κέρδους στα καύσιμα.

Την ίδια ώρα, οι τιμές στα καύσιμα έχουν υποστεί σημαντική μείωση σε σχέση με την κορυφαία τιμή της αμόλυβδης των 2,45 ευρώ το λίτρο, που είχε φτάσει πριν από λίγο καιρό. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος των βενζινοπωλών του νομού Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης, «η τιμή της αμόλυβδης έχει κατέβει γύρω στα 20 λεπτά και γύρω στα 15 λεπτά κάτω είναι το πετρέλαιο κίνησης, σε σχέση με την περίοδο που ήταν οι πιο ακριβές τιμές. Και δεν είναι πολύς ο καιρός. Τώρα έχει αρχίσει η μείωση των τιμών στα καύσιμα κι αυτό γίνεται επειδή λόγω του πληθωρισμού θα μειωθεί πολύ η κίνηση σε όλα τα ενεργειακά προϊόντα».

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον ίδιο, «αν σήμερα είχαμε πετρέλαιο θέρμανσης θα είχαμε κάπου στα 10 με 15 λεπτά κάτω από τις αρχικές τιμές. Πάντως, εγώ προτείνω στους καταναλωτές να βλέπουν τις μέσες τιμές και όχι τις πολύ ακριβές ούτε τις πολύ υψηλές. Γιατί οι πολύ φτηνές πολλές φορές – όχι πάντα – εγκυμονούν και κινδύνους σε βάρος των καταναλωτών».

neakriti.gr Από:Παπαδάκης Χριστόφορος