Εάν κάτι πυροδοτεί τον πληθωρισμό είναι το ενεργειακό κόστος . Από την ίδια την αποτύπωση της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι σε ποσοστό 68% οι πληθωριστικές πιέσεις τροφοδοτούνται από τις αυξήσεις σε υγρά καύσιμα και ηλεκτρικό ρεύμα. Ήδη από τις αρχές του έτους , οπότε ο πληθωρισμός άρχισε να λαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις, , στην δημόσια συζήτηση κυριαρχεί το επιχείρημα για προσωρινή μείωση της φορολογίας στα καύσιμα, η οποία είναι τεράστια, αγγίζει το 60% και κατά ένα μέρος της είναι παράνομη (εισέρχεται φόρος στον φόρο με την επιβολή ΦΠΑ στον ειδικό φόρο κατανάλωσης ΕΦΚ). Τα υγρά καύσιμα τροφοδοτούν το μεταφορικό κόστος ακόμη και των τροφίμων. Όταν το κράτος φορολογεί την πραγματική οικονομία (μισθωτούς και επιχειρηματίες) σε ποσοστό άνω του 505 , τελικά επέρχεται μείωση στα δημοσιονομικά μεγέθη. Ο λόγος είναι η περιστολή της κατανάλωσης .
Αυτό ακριβώς το φαινόμενο βιώνουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων της χώρας το τελευταίο διάστημα που η μείωση ξεπερνά το 20% . Αυτό συνεπάγεται, πέρα από τη μείωση τιυ τζίρου αυτών των επιχειρήσεων (που σημαίνει ακόμα και απολύσεις) , και μείωση των δημόσιων εσόδων.
documentonews.gr