Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) απέστειλε την ακόλουθη επιστολή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη.

Θέμα «Συρρίκνωση κέρδους πρατηρίων – Αύξηση κρατικών εσόδων από ΦΠΑ των ανατιμήσεων»

Κύριε Υπουργέ, έχει ξεσπάσει ορυμαγδός δηλώσεων περί αισχροκέρδειας στα καύσιμα, που στόχο έχει να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να φορτώσει την οικονομική λαίλαπα στην πλάτη των οικογενειαρχών πρατηριούχων, οι οποίοι ως «υπαίτιοι» είναι κατ’ ουσίαν οι μόνοι που έχουν υποστεί εξοντωτικά μέτρα επιβολής πλαφόν και μάλιστα με τιμή μονάδας («δραχμικό») υπολογισμό.        
Παραθέτουμε ακολούθως επίσημα στοιχεία αμόλυβδης βενζίνης από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων
fuelprices.gr του Υπουργείου Ανάπτυξης, τα οποία αποτυπώνουν ξεκάθαρα την συρρίκνωση του ποσοστιαίου και του κέρδους σε ευρώ το 2022 στην χονδρική και λιανική.

Εβδομαδιαίο δελτίο επισκόπησης τιμών – Διαμόρφωση τιμής για όλη την Ελλάδα

Παρασκευή, 13 Μαΐου 2022

http://www.fuelprices.gr/files/deltia/EBDOM_DELTIO_13_05_2022.pdf

Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,0973 ανά λίτρο (9,73 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 43,38%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 52,18%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 4,44%

Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2021 http://www.fuelprices.gr/files/deltia/EBDOM_DELTIO_27_08_2021.pdf

Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1324 ανά λίτρο (13,24 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 30,42%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 61,71%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 7,87%

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2021

http://www.fuelprices.gr/files/deltia/EBDOM_DELTIO_14_05_2021.pdf

Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1095 ανά λίτρο (10,95 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 29,70%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 63,51%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 6,79%

Κύριε Υπουργέ,
Με έκπληξη παρατηρούμε τις εξαγγελίες σας, όπου αναφέρεστε σε
παραβατικότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων για αθέμιτη κερδοφορία στο 26% με βάση την επεξεργασία των στοιχείων από τους ελέγχους της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου (ΔΙΜΕΑ), ενώ με προειδοποιητικό μήνυμα προς όλους καλείτε να μην εκμεταλλευθούν την κατάσταση για να κερδίσουν. Επίσης, σημειώνονται ανακοινώσεις για ασταμάτητους ελέγχους και πρόστιμα για την αισχροκέρδεια στα καύσιμα!

Τι εννοείτε με τη λέξη αισχροκέρδεια και πώς συνάδει η αισχροκέρδεια στα καύσιμα με την αποδεδειγμένη μείωση του περιθωρίου κέρδους, όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία του Υπουργείου σας;

Δυστυχώς δεν έχουμε αντιληφθεί έως σήμερα αντίστοιχη μαχητικότητα για το ζήτημα της λαθρεμπορίας, κλοπής και παραβατικότητας που στερεί από το κράτος εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα ωφελούταν πολλαπλώς η κοινωνία μας.

Η επιβολή πλαφόν στα πρατήρια καυσίμων ήταν εκ προοιμίου άδικη για τον κλάδο μας. Ο υπολογισμός σε ευρώ του κέρδους αποτελεί ελληνική εφεύρεση, μόνο για τον κλάδο μας, ενώ η αγορά κινείται διεθνώς με ποσοστιαίο κέρδος.

Η αγορά επίσης, σημειώνει αλλεπάλληλες αυξήσεις σε όλα τα είδη διαρκώς, οι ημερήσιες καταναλώσεις στα πρατήρια έχουν μειωθεί, τα κόστη λειτουργίας των επιχειρήσεών μας έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά. Οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν πολλαπλασιαστεί.  
Σημαντική επιβάρυνση για εμάς αποτελεί η τραπεζική προμήθεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η οποία ως ποσοστιαία, ανακόλουθη δηλαδή με τη «δραχμική» των πρατηρίων, έχει συμπιέσει το κέρδος του πρατηριούχου.

Ακόμη δε και το κράτος ωφελείται, με περισσότερες εισροές εσόδων ΦΠΑ στα ταμεία του από τις ασυγκράτητες αυξήσεις, που υπολογίζονται 11 λεπτά ανά λίτρο επιπλέον, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν για ελάφρυνση των πολιτών.

Συνοπτικά, σε Πανελλήνια βάση τα στοιχεία του Υπουργείου σας δείχνουν ότι, έχουν μειωθεί τα κέρδη των οικογενειαρχών πρατηριούχων και σε ποσοστά κέρδους αλλά και σε τιμή μονάδας ευρώ («δραχμικά») και δεν θεωρούμε δίκαιη την συνεχή αναφορά σε κερδοσκοπία και αισχροκέρδεια του κλάδου μας, παρασυρόμενοι από τον λαϊκισμό κάποιων. Τα μερικά cents που τυχόν μπορεί να έχει κέρδος παραπάνω ένας πρατηριούχος λόγω ειδικών συνθηκών και συμφωνιών δεν μπορεί να νοείται όχι μόνο ως αισχροκέρδεια αλλά ούτε και εκλεπτυσμένα ως αθέμιτη κερδοφορία.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ζητά την δίκαιη αντιμετώπιση του κλάδου και σας καλεί να προβείτε άμεσα σε μέτρα αποκατάστασης της βιωσιμότητας των πρατηρίων.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ